vrijdag 27 december 2013

Verslag Robby ronde 7-10


In ronde 7 moest ik tegen een Rus met 2287, Merijn en ik hadden veel verschillende varianten bekeken en een daarvan kwam op het bord! Ik stond volgens mij wel prima, maar toen deed ik ergens een niet zo goede zet en moest ik vechten voor remise. Het dame-eindspel dat op het bord kwam was remise, maar het was niet zo makkelijk, maar uiteindelijk wist ik het toch remise te houden!
Cijfer van Merijn: 7

In ronde 8 - de ronde voor de rustdag- moest ik tegen een Indiër met 2168. Ook tegen hem hadden Merijn en ik redelijk wat voorbereid. Hier kwam ook een variant die we hadden voorbereid op het bord, maar ik was de  theorie vergeten Emoji Toch kwam ik redelijk terug in de partij, maar toen ik niet positioneel genoeg had gedacht miste ik het correcte plan en stond ik heel erg #%*&#!%&^$!, dus een paar zetten later kon ik opgeven Emoji Cijfer van Merijn: 5

Op de rustdag gingen Merijn, Axel (een aardige Belgische jongen) en ik naar Dubai Mall. Na twee stomme taxichauffeurs (een bracht ons 10 km van Dubai Mall en de andere liet ons te veel betalen) kwamen we daar aan. Het was best mooi, maar ook best saai. We gingen ook naar de bioscoop. We gingen naar Captain Phillips, omdat we goede recensies hadden gelezen, en omdat het een van de weinige films was waar ik heen mocht Emoji 
Maar wat bleek? De film was bekroond met verschillende Awards, maar wij vonden de film een beetje teleurstellend.



Daarna gingen we naar het strand, en onderweg zagen we de Burj Khalifa (het hoogste gebouw ter wereld), die was best mooi. Toen we bij het strand waren was het helemaal donker en gingen weer terug naar Al Ain. We kwamen weer thuis om 22.30. Daarna gingen we nog even met de Belgen schaken/kaarten, en dat was heel gezellig Emoji 
Mijn cijfer voor de rustdag: 6,5
Merijns cijfer voor de rustdag: 6,5
Axels cijfer voor de rustdag: 6,5

In ronde negen moest ik tegen een Rus met 1909. Die Rus was een beetje raar. (ik leg zo meteen uit waarom ) Ik kreeg wederom voorbereiding op het bord, maar hij week al op zet 3 af. Maar uiteindelijk wist ik hem te truken in zijn tijdnoodfase, dus ik won! Cijfer van Merijn: 7,5

Waarom was de Rus raar?

  • Hij pakte 6 verschillende sapjes, die hij allemaal met elkaar ging mixen.
  • Hij kauwde op plastic
  • Hij kauwde op aluminium
  • Hij ging 13 keer naar de WC
  • Hij had al na 18 zetten nog maar 7 minuten
  • Hij praatte in zichzelf
  • Hij spuugde in zijn drankje, en dronk het nog steeds op
  • Hij ging bowlen met zijn flesjes drinken
  • Als ik aan het nadenken was gingen hij vlak achter/naast me staan, wat me een beetje hinderde
  • Hij bewaarde alles waar hij op had gekauwd in zijn zak 

Kortom: EmojiEmoji 

In ronde 10 moest ik tegen een Armeniër met 1999. Hij speelde al op zet 2/3 iets heel raars. Rond zet 15 maakte hij een blunder, en kon ik hem dus Kevinnen (ander woord voor truken Emoji)
Cijfer van Merijn: 7,5

Ik heb nu 8 uit 10 en moet morgen tegen een andere Armenier die 9 uit 10 heeft. Als ik win ben ik kampioen en hij heeft genoeg aan remise. 

Groeten,
Robby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten