dinsdag 13 september 2011

Ronde 3: LIVE uitslagen


Groepsfoto!


Jongens t/m 10
1 Lucas van Foreest: "Het was een Spaanse opening. Ik speelde het niet zo best. Hij gelukkig ook niet. We kwamen in een eindspel, dat een beetje potpotremise was. Toen maakte hij een blunder en won ik het pionneneindspel. Geschreven door Dhr Lucas van Foreest."


Lucas staat nu op 3 uit 3!

1 Robby Kevlishvili: Ik speelde niet zo best, en verloor een pion, maar daarna sloot hij zijn loper in en kon ik winnen. Geschreven door Dhr Robby Kevlishvili.

Jongens t/m 12
½ Jorden van Foreest: De voorbereiding kwam op het bord maar na een zet die ik niet verwachte speelde ik een wat mindere zet. Na nog een paar zetten dacht ik iets beter te staan maar miste een vreselijk goede zet van hem. Ik moest waarschijnlijk remise maken maar ik wou winnen maar ik kwam wat minder te staan. maar na een paar nauwkeurige zetten maakte ik remise.


1 Robin Lecomte: Ik begon rustig en ontwikkelde mijn stukken mijn tegenstander maakte een fout ik won een pion daarna kwam ik steeds beter te staan en hij blunderde daarna een stuk.

Jongens t/m 14
1 Thomas Beerdsen: De voorbereiding kwam niet op het bord, omdat hij in de Caro-Kann niet 4…Lf5 speelde, maar 4…Pd7. Hij speelde al zijn damevleugelpionnen op terwijl hij lang rokeerde, en toen speelde ik de chille manoeuvre Ta1-Ta3-Tb3-Tb5 om de zwakke pion op a5 aan te vallen. Toen maakte ik het mezelf lastig, maar ik won alsnog een pion. Daarna won ik er nog één en wikkelde ik af naar een gewonnen paardeneindspel. Geschreven door de Kleine Beer.

Jongens t/m 16
½ Roger Meng: Ik kreeg geen voorbereiding op het bord. En kwam behoorlijk passief uit de opening. Hij viel aan en kreeg een beter eindspel. Hij speelde dit niet optimaal en ik kreeg nog counterkansen. Toen had ik nog eeuwigschaak.

 

Jongens t/m 18
½ Hugo ten Hertog: Mijn tegenstander speelde een zeer saaie, slaapverwekkende variant van het Frans. Ik kreeg vervolgens een klein plusje, maar ik miste een tactisch grapje van hem en toen was het totaal gelijk.

Meisjes t/m 10
0 Lucie Egberink: Ik kwam in het Slavisch terecht met als beginzet 1.c4 c6, een variant die ik niet had voorbereid en die ik nog nooit op het bord heb gehad, ik wist totaal niet wat ik moest doen dus na   … Pf6 speelde ik c5 maar dat hief de spanning in het centrum en verloor een pion toen ze de dekking van die pion ruilde. Ik was in de war gebracht door de opening, en ik zat in een lastige stelling met veel aanvallen op het centrum, maar door een vork verloor ik een kwaliteit. Later had ze door een vervelende penning en een 4- voudige aanval een dreiging die ik met een zet met mijn koning kon pareren, maar waardoor ik een toren zou verliezen en waarschijnlijk ook de partij, dus ik gaf het toen op L.

Meisjes t/m 12
1 Anna Maja Kazarian: Een variant van de Najdorf op zet 9 van zwart Pg4. Ik had wit tenslotte. Ik ging met een soort van trucje de koning een beetje lastig vallen waardoor ze een dame verloor tegen een pion. Mijn tegenstandster ging nog tot mat helemaal door terwijl ze gewoon op kon geven. Toen de partij was afgelopen had ik nog 1 uur en 45 minuten over!, na de 40 zetten krijg je een half uur extra dus daarom. De partij duurde maar een uurtje dus kan ik lekker veel uitrusten, voelde vandaag niet echt heel fit.

0 Maaike Keetman:  Ik zat op bord 1, het livebord dus. Mijn tegenstandster was best wel goed, alleen ze snapte niet veel van de opening want ze deed iets anders dan normaal wat ik dus ook niet had voorbereid. We kregen een hele ingewikkelde stelling, met veel tactiek enzo. Ik had het wel beter kunnen doen maar ik deed het fout en m’n koningsstelling kwam helemaal open dus toen ging ik op een gegeven moment gewoon mat. L



Meisjes t/m 14
½ Catheleijne Sanders: Ik speelde slecht, maar mijn tegenstander nog slechter. In een gewonnen toreneindspel speelde ik een vreselijke zet, bijna alles won behalve dat. En toen nam ik maar remise aan.

0 Mahsa Bitalzadeh: Ze speelde een lange en vermoeiende partij. Ze kwam uiteindelijk in een eindspel met een pion minder terecht.  Helaas wist ze geen remise te maken.

½ Willemijn de Voogt: Ik was zwart en speelde frans. Kwam wel oke uit de opening. Was gewoon nog theorie. Ik maakte een foutje en kom het nog net keepen. Ik offerde 2 stukken voor een toren, maar zij had de beste winstkansen. Uiteindelijk werd het remise. Dus best tevreden.

Meisjes t/m 16
1 Sophia Thoma: Ik kwam heel goed uit de opening, en daarna had ik een chill torenoffer, waardoor ik in een simpel eindspel kwam.

Meisjes t/m 18
1 Evie Warmelink: Ik kreeg gesloten siciliaans op het bord. Ze speelde een slechte zet, waardoor ik een stuk kon offeren. Al mijn stukken stonden toen op de goede plaats en er zaten allemaal mooie combinaties in. Een paar zetten later gaf ze op omdat ik na die combinaties een stuk voor stond.

1 opmerking:

  1. Jorden, je hebt teveel tijd niet verbruikt.

    Zet 'm op, vrienden en vriendinnen!

    BeantwoordenVerwijderen