maandag 19 september 2011

Ronde 8: Hugo wint!



Laten we eerst met het goede nieuws beginnen. Hugo heeft gewonnen! Na wederom een lange zenuwslopende partij wist hij op het einde zijn hoofd koel te houden. Hij deelt nu met twee andere spelers de eerste plaats. De rest van de delegatie had het zwaar. De totale score was uiteindelijk slechts 5,5 uit 15.

Hieronder de quotes van de spelers:


Jongens t/m 10


1 Lucas van Foreest: Ik heb gewonnen hij was erg zwak in tactiek.

0 Robby Kevlishvili: Ik kwam best redelijk te staan, maar toen kwam zijn vrijpion iets te ver en kwam ik 2 stukken achter te staan toen gaf ik op.

Jongens t/m 12
0 Jorden van Foreest: Ik speelde niet z'n goede  partij. Ik kwam niet zo goed uit de opening maar ik wist het te repareren uiteindelijk kregen we een onduidelijk eindspel maar ik verloor want hij speelde het eindspel denk ik beter dan ik. 


0 Robin Lecomte: Hij speelde een onbekende opening en ging op de damevleugel  aanvallen ik zette mijn stukken in het centrum en kwam wel redelijk te staan daarna maakte ik een fout waardoor ik slecht kwam te staan uiteindelijk werd mijn paard ingesloten.

Jongens t/m 14
½ Thomas Beerdsen: Ik speelde de verbeterde Vergiftigde pion variant met eerst h6 en dan Db6, toen kwam ik dus een pion voor, daarna speelde ik mijn dame weer terug, en stond ik prima denk ik. Maar daarna ruilde ik de dames omdat ik dacht dat ik in een goed eindspel terecht kwam, maar dat was helaas niet zo. Toen verloor ik twee pionnen, maar ik had prima compi dus won ik weer een pion terug. Daarna won ik er nog een, maar was het een remiseeindspel. Dat speelde ik nog even door, maar helaas verdedigde hij het goed.

Jongens t/m 16
1 Roger Meng: Ik speelde de opening goed en kwam goed te staan. Toen won ik een  pion maar hij kreeg het loperpaar. Daarna tructe ik hem en won nog een pion. De rest was techniek.

Jongens t/m 18
1 Hugo ten Hertog:

Meisjes t/m 10
½ Lucie Egberink:

Meisjes t/m 12
0 Anna Maja Kazarian: De opening werd een Kalashnikov, in de voorbereiding dachten we dat ze als verrassing Rossolimo zou spelen. In de opening had ik een klein foutje gemaakt volgens Thomas W. Daarna had ik gewoon een stelling alsof het pat zou zijn voor me, ik kon bijna amper een zet doen en me hele stelling stond vast. Ik kreeg later erge tijdnood en ze speelde me nog even rustig van het bord af. L

1 Maaike Keetman: De opening was heel erg spannend, en misschien ook wel een tikkeltje vreemd. Op een gegeven moment rokeerde ze lang en dat was niet zo goed. Later offerde ze ook een kwaliteit, maar anders stond ze ook wel slecht. Wat ze deed was dus waardeloos en ik won!

Meisjes t/m 14
½ Catheleijne Sanders: Ik speelde wel ok, maar met de verkeerde plannen. Toen kwam ik een pion voor te staan, maar toen offerde zij een paard tegen drie pionnen en toen werd het remise. 

0 Mahsa Bitalzadeh: Ik kwam redelijk goed uit de opening, toen kreeg ik een koningsaanval en toen won ik een kwaliteit, maar mijn tegenstander kreeg heel goed tegenspel, en toen verloor ik.

0 Willemijn de Voogt: Ik kwam best goed uit de opening. Ik miste een truc en toen won ze een pion. Ik kreeg er wel initiatief voor terug, maar dat gaf ik later op. Toen pakte zij het initiatief en ging het tactisch ook mis.

Meisjes t/m 16
0 Sophia Thoma: Ik kon de vorige nacht niet slapen, dus ik was moe en voelde me niet lekker. Maar goed, ik kreeg een onverwachte opening, die ik ook niet een beetje kende ofzo. Ik speelde de verkeerde plannen, sliep een beetje aan mijn bord en kwam hierdoor uiteindelijk slecht te staan. En toen stond ik ongeveer mat.

Meisjes t/m 18
0 Evie Warmelink: Ik kreeg wederom mijn voorbereiding op het bord. Ik speelde mijn toren van de f-lijn naar d8 maar had mijn toren van c8 daarheen moeten spelen. De stelling kwam open en mijn torens stonden toen heel slecht geplaatst. Er werden dames geruild. Ik kwam in een eindspel en dat speelde ik slecht en ik verloor.

1 opmerking: