zaterdag 26 november 2011

Update: volle mep in de laatste ronde



Anna-Maja en Hugo hebben allebei de laatste ronde gewonnen! Dus we kunnen vannacht in ieder geval met een goed gevoel aan de terugreis beginnen.

Anna-Maja is op 6 uit 9 geeindigd. Ze behaalde de 15e plaats,
Hugo is op 5,5 uit 9 geeindigd. Hij behaalde de 19e plaats

Anna-Maja is wel redelijk tevreden over het toernooi en heeft het idee dat ze weer het nodige geleerd heeft. Hugo heeft zelf nog even zijn toernooi samengevat:
"Voor mij was het WK op schaaktechnisch gebied geen groot succes. Ik begon nog wel sterk, (3,5/4), maar toen kwam de klad er in en kwamen er nog maar 2 punten bij. De doorslaggevende rondes waren ronde 5, toen ik met wit verloor van Tamas Petenyi in de Grivas-Siciliaan en ronde 7, waarin ik een uitstekende partij speelde tegen een sterke Colombiaanse FM, maar ik het toreneindspel grondig verpestte en het remise werd. Ik baalde erg van deze remise en voor mijn gevoel was het toernooi  toen eigenlijk al voorbij, aangezien ik met 4,5/7 geen echte medaillekansen had. In ronde 8 verloor ik vervolgens nog een keertje in een interessante Najdorf, maar gelukkig zorgde ik er met een overwinning in de laatste ronde voor dat het geen rampzalig toernooi werd. 5,5/9 dus, geen fantastische score, maar ik heb ook niet echt fantastisch geschaakt. Ik heb wel een fantastische tijd gehad,  ’s avonds snelschaken aan de bar met Engelsen/Argentijnen/Paraguayanen/Colombianen, heerlijk weer en een goed hotel met uitstekend eten. Nu alleen nog de helse reis naar huis overleven.. (en de helse kou natuurlijk.. )"

Alle trouwe lezers bedankt voor het volgen van dit blog en tot een volgende gelegenheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten