donderdag 24 september 2015

Vierde ronde: quotes en parafrases

Matteo “Gewoon, makkelijk”
Jonas: “Ik stond de hele partij verschrikkelijk, en toen ineens een mooi eindspel. Mijn eerste halve punt tegen een titelhouder!
Marijn: “Mijn tegenstander had een paar keer een gevaarlijke aanval kunnen beginnen, maar dat deed hij niet en daarna blunderde hij een stuk weg.”
Janne: “Gewoon verloren.”
Lola: “Ik ben net zo blij als Churandy Martina”
Robby: “Na een rekenfout stond ik slecht, maar daarna tructe ik hem.”
Ting Ting: “Morgen neem ik wraak.”
Maaike (nadat de chief of delegation haar steeds matzette met een stukoffer): “Maar ik vond La5 ook goed.”
Joris: Ik dacht dat ik een pion zou terugwinnen, maar had iets gemist.
Rembrandt: “Ik kwam iets beter uit de opening en later in een toreneindspel dat ook iets beter was door een gedekte vrije a-pion. Hij miste een zet van mij en toen kreeg ik ook een vrije h-pion en won ik.”
Lars: De meest remise mogelijke eindspel toch nog gewonnen! Hij baalde als een stekker, twee keer remise aanbieden en dan toch nog verliezen. En op de vraag waarom hij in een toreneindspel na Kg7-g6 de zet Kg6-g7 deed:  “Ik wilde f7-f5 doen maar raakte mijn koning aan.”

Een aantal spelers waren (mede vanwege de lengte van de partijen) niet beschikbaar voor commentaar, dus hierover kunnen wij slechts het volgende melden.

Anna-Maja ‘s tegenstandster herhaalde iets wat ze al eerder gedaan had, tot onze verbazing want het was nog steeds niet goed. In het eindspel kreeg Anna-Maya er een kwaliteit tegen pion, maar zwart een gedekte vrijpion op e3. Maar die pion op e3 ging er na een tijdje van af en toen was de rest relatief eenvoudig.
Cathelijne stond op een gegeven moment iets minder, maar kon toch het volle punt binnen.
Jessie stond een pion voor in de opening, maar verloor die pion helaas weer door een truc, kwam minder te staan en verloor in het eindspel.
Casper had vandaag tegen de sterke Rus Sergei Lobanov meerdere goede kansen op remise, maar helaas kwamen deze niet op het bord en moest hij een nul incasseren.

Met 9 uit 15 werd de ijsjesscore net niet gehaald, maar gezien de sterke tegenstand toch was dit toch een ronde waar de delegatie met trots op kan terugkijken! Morgen gaan we voor nog zo een!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten