woensdag 13 september 2023

EK Jeugd verslag van Roan (9 jaar)

 

Mijn eerste Ek is super leuk.

Weetjes over de schaakpartijen

  • Je speelt 9 schaakpartijen

  • Je bedenktijd is 90 minuten en per zet krijg je 30 seconden erbij

  • Er zijn 50 borden per categorie en er zijn 4 categorieën 2 jongens en 2 meiden. (onder 8 en onder 10 jaar)

  • Er zijn ook nog heel veel categorieën boven de 10 jaar


Weetjes over het hotel

  • Het hotel heeft veel zwembaden waar ik elke dag wel een duikje in neem

  • Er zijn veel handige meubels zoals een groot bed een bureau een bank een stoel een krukje bij het bureau en er zijn ook nog 2 spiegels 1 bij het bureau en een spiegel bij de schoenenkast en nog een klein spiegeltje in de badkamer


De planning van mijn dag

  • 8:00 opstaan

  • 8:30 ontbijten

  • 10:00 voorbereiden partij

  • 11:30 een duikje nemen

  • 13:00 lunchen

  • 14:15 met de bus mee naar de speellocatie

  • 15:00 begin van de partij

  • 18:00 ongeveer klaar met de partij

  • 18:30 terug met de bus naar het hotel

  • 19:00 nabespreken van de partij met Frank

  • 19:30 avond eten

  • 21:00 naar bed

Steekwoorden over mijn ervaring

  • Mooi uitzicht

  • Schaakverslavend (ik wil steeds meer schaken)

  • Ik leer hier steeds beter zwemmen ( vindt mijn moeder erg fijn)

  • Leuk om tegen kinderen uit een ander land te spelen

  • Leerzaam alhoewel ik niet op school ben

 

Door Roan Lenting, 9 jaar

 

Toevoeging Dimitri:vandaag (donderdag) in de laatste ronde spelen drie Nederlanders voor een hoge notering. Mees komt bij winst net wel of net niet op het podium. Hrdya kan theoretisch gedeeld tweede worden bij winst, maar zijn tiebreak is niet zo goed. Arthur gedeeld derde, met hetzelfde probleem. Hoe dan ook wordt het een spanennde laatste ronde! Die begint 13:00 lokale tijd, 12:00 uur Nederlandse tijd.

 


 

 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten